vinkit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vinkit. Näytä kaikki tekstit
Yllättävä Goodiebox
24 maaliskuuta 2020
*Goodiebox saatu. Postaus sisältää mainoslinkkejä.*
Eikä pelkästään mun eka *Goodiebox*, vaan oikeastaan mun ihan eka kosmetiikkaboksi ylipäänsä ikinä! Olen aina vähän haaveillut jonkun kuukausittaisen kauneusboksin tilaamisesta, mutta haudannut haaveeni vakavan MIT-allergiani ja erityisen herkän ihoni vuoksi. En ole halunnut kokea pettymyksiä sopimattomien tuotteiden vuoksi, enkä toisaalta myöskään maksaa mistään turhasta. Nyt kuitenkin tarjoutui tilaisuus päästä kokeilemaan Goodieboxia ja tähän tartuinkin innolla. Ja hyvä, että tartuin, sillä yllätyin boksin sisällöstä ihan totaalisesti!
Sain kokeiltavakseni helmikuun boksin, jonka teemana oli Energize. Ihan ensimmäisenä rakastuin jo Goodieboksin laadukkaaseen ja kauniiseen pakkaukseen. Katseenkestävässä jämäkässä pahviboksissa on ulosvedettävä laatikko ja se sopii mainiosti jos jonkinlaiseen säilytykseen. Minulla tämä päätyi luomivärien säilytykseen, ja aika ihanahan tämä olisi vaikkapa myös lahjalaatikkona! Ehdottomasti lisäpointseja siis uudelleen hyödynnettävästä boksista, ja myös siitä, että pakkausmateriaaleja ei oltu suotta tuhlailtu. Kaunis vaaleanpunainen paperi suojasi hyvin tuotteita, ilman ylimääräisiä muoveja ja paperisilppuja.
Yllätyksekseni tämä boksi sisälsi viisi täysikokoista tuotetta! Olin varautunut aiemman mielikuvani perusteella siihen, että tuotteiden joukossa saattaisi olla testereitä ja muuta ylimääräistä sälää. Toinen yllätykseni oli se, että kaikki tuotemerkit olivat minulle entuudestaan tuntemattomia ja vaikuttivat tosi mielenkiintoisilta. Olin hyvin vaikuttunut jo heti boksi avatessani. Tässähän ihan oikeasti tulee rahalle vastinetta, nämä tuotteet olivat arvoltaan n.100€!
Boksi sisälsi seuraavat tuotteet:
Starskin Glowstar Foaming Peeling Puff - Tämä on ihoa kuoriva ja hoitava sieni, jota voi käyttää muutaman kerran. Odotan innolla tämän kokeilemista, en ole koskaan testannut mitään tälläista. Jännää päästä kokeilemaan!
Dr Botanicals Pomegranate Superfood Regenerating Sleeping mask - Palauttava ja hoitava vegaaninen yönaamio. Olen käyttänyt tätä nyt kotosalla ihan päivisin, koska yönaamioksi tämä ei ole minulle riittävän kosteuttava, mutta nopeasti imeytyvänä menee hyvin päivänaamionakin.
Mudmasky Aftermask Vitamin Serum - Ihoa heleyttävä ja uudistava merileväseerumi! Luulin ensin että tämä on naamio, mutta tämä onkin seerumi. Vaikuttaa todella kiinnostavalta, sellainen tuote, johon en varmaan koskaan olisi tarttunut ilman tätä boksia. Avaan tämän pian, kunhan joku edellisistä seerumeista loppuu. Uskon, että tästä tulee suosikki, koska rakastan kaikkia seerumeita.
Naobay Protective Conditioner - Luonnonmukainen, suojaava ja ravitseva hoitoaine talvihiuksille. Olen suhtautunut vähän epäilevästi luonnonkosmetiikan hiustuotteisiin, koska oma hiukseni on hyvin kuiva ja käsitelty, mutta tämä tuote sai heti mielikuvaani muuttumaan. Käytän tätä naamion tapaan pitkällä vaikutusajalla saunassa, ja hiukseni ovat aivan ihanan pehmeät tämän jälkeen.
Essentials by Goodiebox Face mist - Puuvillasiemen- ja puuvillakukkauutetta sisältävä virkistävä kasvosuihke. Tälläistakaan tuotetta en ole koskaan kokeillut, ja nyt vasta ymmärsin kuinka paljon tätä tarvitsenkaan. Todella kuiva ihoni kaipaa jo päivän aikana lisäkosteutusta ja etenkin pitkään koneella istuessa on ihana tauolla suihkauttaa tätä kasvoille virkistykseksi!
En edes tiennyt, että Goodieboksilla on omiakin tuotteita! Tämä ihanan raikas, lähes tuoksuton Cotton Cloud Face Mist kipusi kyllä omaksi suosikikseni tämän boksin sisällöstä. Kiinnostaisi myös tietää, millaisia muita tuotteita sarjaan kuuluu :)
Kaiken kaikkiaan olin todella tyytyväinen tämän Goodieboksin laadukkaaseen ja kiinnostavaan sisältöön. Kaikki tuotteet osuivat kyllä minulle ihan suoraan maaliin, ja kaikki jäävät todellakin käyttöön itselleni, juuri siis sitä, mitä olen kauneusboksiltani toivonut! Tämän kokeilun jälkeen harkitsen Goodieboxin tilaamista ihan tosissani, tämä olisi ehdottomasti minun boksini.
Oletko sinä tilannut jotain kauneusboksia? Tai onko Goodiebox jo tuttu?
Boksin voit tilata itsellesi hintaan 24,95€/kk. (ei sitoutumisaikaa)
Lisää Goodieboxista pääset lukemaan *täältä*.
#yourselfishness
Goodiebox ei olekaan ihan mikä tahansa boksi, vaan sen agendana on itsensä etusijalle laittaminen ja onnellisuus. Näinä aikoina itsestä huolehtiminen onkin ihan erityisen tärkeää. <3
*Goodieboxin pääset tilaamaan täältä!*
Tsekkaa sivuilta myös upea tervetuliaislahjasi!
*Postaus sisältää mainoslinkkejä, jotka on merkitty*
Dear Santa...
13 joulukuuta 2019
Mulla on ollut tapana listata tänne blogin puolelle joululahjatoivomuksia vinkiksi sukulaisille ja muille, jotka minulle haluavat jouluna lahjalla ilahduttaa. Aika monta lahjaa olen itse jo käynyt sovittamassa pukinkonttiin (kuten kylpytakin ja päheät talvilenkkarit, jeijjj!), mutta tässäpä vielä ideaa niille jotka sitä kaipaavat. Tässä siis toivomuksia tälle vuodelle ja vinkkejä ostopaikoista. Vielä ehtii tilata lahjoja verkkokaupoistakin!
Astiatoiveita mulla taitaa olla joka vuosi. Nyt olisi tarvetta kahdelle puuterinväriselle isolle syvälle Teema-lautaselle. Näitähän löytyy monesta paikasta, ihan Prismastakin.
Mun hullaantuminen ihonhoitoon ja kosmetiikkaan jatkuu entistä vahvempana! Varminta on ostaa mulle lahjaksi iholle jätettäviä kosmetiikkatuotteita, koska ne eivät voi sisältää metyyli-isotiatsolinonia, jolle olen allerginen (shampoossa ja saippuoissa ym. tätä ainetta yleisemmin käytetään). Korealainen kosmetiikka kiinnostaa erityisesti ja mieluisia tuotteita löytyy varmasti ainakin merkeiltä Huxley, TonyMoly, Klairs, HolikaHolika, Bybi, Whamisa, It's Skin, Skin79, Evolve ja The Ordinary. Esimerkiksi Huxley on sellainen takuuvarma, koska tykkään ihan kaikista merkin tuotteista!
Erityisesti tarpeen olisivat juuri nyt silmänympärysvoide ja kosteusvoide kasvoille. Toiveita voisivat olla vaikkapa Huxleyn Glow awakening -voide, Huxleyn Oil Essence; Essence-like, Oil-like, BYBIn Mega mist, It's Skin Collagen Nutrition Eye Cream ja Evolve Hyaluronic Eye Complex - Silmänympärysseerumi. Nämä ja muita kosmetiikkaihanuuksia löytyvät ainakin kaupoista: Lyko, Feelunique, Nordicfeel, Hyvinvoinnin.fi, Kicks, Jolie ja TwistBe.
Jokaisen ihonhoitonörtin toivelahja muuten on TwistBe:n Uusi alku ihollesi -verkkovalmennus, joka kuulostaa aivan huipulta. Aion tuon ostaa itsekin jossain vaiheessa, kunhan opiskelukiireet vähän hellittävät.
Jokaisen ihonhoitonörtin toivelahja muuten on TwistBe:n Uusi alku ihollesi -verkkovalmennus, joka kuulostaa aivan huipulta. Aion tuon ostaa itsekin jossain vaiheessa, kunhan opiskelukiireet vähän hellittävät.
Meikeistä ehdottomasti himotuslistalla on Smashit cosmeticsin upea glitteripaletti.
Meikkipakki kaipaisi muutamaa sivellintä; Luxien kynäsivellin ja Real Techniques Concealer brush tulisivat tarpeeseen.

Tonttu paljasti, että pukinkontista löytyy Moroccanoilin shampoo ja hoitoaine, mutta sarjan hiusnaamio olisi hiuksille myös aivan ihana!

Kirjatoivomuksiakin mulla on joka vuosi, tänä vuonna toivoisin kirjat Älä ruoki sisäistä apinaasi,
Sadan vuoden unet ja Pieni pahan mielen kirja. Nämä ja muutkin parhaat kirjat löytää varmasti Adlibrikseltä, jota itse suosin aina kirjojen ostopaikkana.
Seinfeld DVD-kokoelmasta puuttuvat (edelleen!!) kaudet 5, 8 ja 9. Nämä löytyvät vaikkapa Discshopista.
Mieluisia pehmeitä paketteja löytynee ainakin Stadiumista ja Sportamoresta. Adidaksen hupparit ja housut on aina varma valinta :)
Olen joka vuosi saanut myös ihania lahjakortteja lahjaksi! Tänäkin vuonna minua ilahduttavat erilaiset hemmotteluhoidot, kampaamolahjakortti uuteen vakkaripaikkaani Biancaan, ja edelleen elän sushilla :) Ihan uutena toiveena voisi olla AaltoAlvarin lahjakortti, uimaan pitäisi kyllä päästä pitkästä aikaa!
Perinteisten joulukarkkien ja suklaiden kanssa tuppaa käymään vähän joka vuosi niin, että ne jää syömättä. Suklaat kannattanee siis jättää ostamatta.
Karkin sijaan vaikkapa hyvä tummapaahtoinen kahvi on kiva yllätys :)
Joko sinä olet kirjoittanut pukille? Mitä sinun toivelistalta löytyy tänä vuonna?
*Postaus sisältää mainoslinkkejä*

Tonttu paljasti, että pukinkontista löytyy Moroccanoilin shampoo ja hoitoaine, mutta sarjan hiusnaamio olisi hiuksille myös aivan ihana!

Kirjatoivomuksiakin mulla on joka vuosi, tänä vuonna toivoisin kirjat Älä ruoki sisäistä apinaasi,
Sadan vuoden unet ja Pieni pahan mielen kirja. Nämä ja muutkin parhaat kirjat löytää varmasti Adlibrikseltä, jota itse suosin aina kirjojen ostopaikkana.
Seinfeld DVD-kokoelmasta puuttuvat (edelleen!!) kaudet 5, 8 ja 9. Nämä löytyvät vaikkapa Discshopista.
Mieluisia pehmeitä paketteja löytynee ainakin Stadiumista ja Sportamoresta. Adidaksen hupparit ja housut on aina varma valinta :)
Olen joka vuosi saanut myös ihania lahjakortteja lahjaksi! Tänäkin vuonna minua ilahduttavat erilaiset hemmotteluhoidot, kampaamolahjakortti uuteen vakkaripaikkaani Biancaan, ja edelleen elän sushilla :) Ihan uutena toiveena voisi olla AaltoAlvarin lahjakortti, uimaan pitäisi kyllä päästä pitkästä aikaa!
Perinteisten joulukarkkien ja suklaiden kanssa tuppaa käymään vähän joka vuosi niin, että ne jää syömättä. Suklaat kannattanee siis jättää ostamatta.
Karkin sijaan vaikkapa hyvä tummapaahtoinen kahvi on kiva yllätys :)
Joko sinä olet kirjoittanut pukille? Mitä sinun toivelistalta löytyy tänä vuonna?
*Postaus sisältää mainoslinkkejä*
Joululahjaideoita
04 joulukuuta 2019
Kaupallinen yhteistyö: Lehtitarjoukset.com
Muistatte varmaan, että lempihommaani joulunalusaikaan ei todellakaan ole ruuhkaisissa kaupoissa hikisenä pyöriminen ja siksi tilaankin usein suurimman osan lahjoista netin kautta. Nyt silmiini osui eräs hyvä lehtitarjous, ja klikkailin tutkimaan lehtitarjouksia enemmänkin Lehtitarjoukset.comiin. Tajusin, että lehtitilaushan on ihan loistava joululahjaidea! Lehtiä lukevat kaikki, ja laajasta valikoimasta löytyy varmasti jokaiselle sopivaa luettavaa. Odotan niin sitä aikaa, kun ehdin taas itsekin käpertyä sohvan nurkkaan jonkun ihanan ja inspiroivan lehden kanssa.
Omat lehtivalintani olisivat varmasti Image, Deko, Gloria ja Kauneus ja terveys. Voi miten tekisikin just nyt mieli uppoutua Imagen loistaviin henkilöjuttuihin ja mielenkiintoisiin reportaaseihin tylsien kurssikirjojen sijaan!
Ja tosiaan, miten hyvä lahjaidea lehtitilaus onkaan! Äiti ilahtuisi varmasti mistä tahansa askartelulehdestä, sisustuslehdestä, ruokalehdestä ja kyllähän sitä Seiskaakin kaikki lukevat, vaikkeivat tunnustaisikaan :) Herkkusuuna äiti saisi uusia ideoita keittiöön Glorian ruoka ja viini, Maku tai Leivotaan-lehdistä. Löytyypä valikoimasta Gluteeniton leivonta -lehtikin!
Miehiseen makuun voisivat olla vaikkapa Tekniikan maailma, Tiede, Erä tai Tee itse -lehdet.
6-vuotiaalle kummitytölleni sopivia lehtiä olisivat ainakin Aku Ankka, Prinsessa, Muumi ja Pets-lehdet. Lehtitilaus lahjana ilahduttaisi varmasti pidempään kuin lelut, jotka usein unohtuvat pian muiden tieltä.
Lehtitarjoukset.com sivustolta löytyy kaikki parhaat lehtitarjoukset tilaajalahjoineen ja onpa valikoimassa e-kirjapalveluiden tilausmahdollisuuskin! Pohdiskelin itse myös mahdollisuutta tilata jokin lehti englanniksi tai ruotsiksi, sehän olisi mukava tapa ylläpitää kielitaitoa. Ja mikä parasta, Lehtitarjoukset.comista lehdet saa tilattua lahjaksi suoraan netistä, ilman että tarvitsee olla kenenkään tönittävänä jouluruuhkassa, ja se on huippujuttu se!
Tuleeko sinun luettua paperisia lehtiä, vai luetko lehtiä mielummin sähköisenä? Minkä lehden tilauksen sinä haluaisit saada joululahjaksi?
Kirjoja, kirjoja, kirjoja! (sis.alekoodin)
08 marraskuuta 2019
Sen lisäksi että olen aina ollut melkoinen booklover, tuo nykyään myös kirjallisuuden opiskelu elämääni kirjoja. PAL-JON kirjoja. Luettavaa olisi niin paljon, etten ehdi millään lukea kaikkea sitä, mitä haluaisin (tai edes mitä pitäisi lukea...). Luonnollisesti odotan yhä enenevässä määrin opiskelun loppumista ja sitä kaikkea vapaa-aikaa, jonka sitten voin käyttää vapaavalintaisten kirjojen lukemiseen. Kesäloman aikana luin paljon ja lupasinkin itselleni, että yritän nipistää aikaa jatkossa opiskelulukemisen ohella myös muuhunkin lukemiseen. Rakastan kun saan päästää mielikuvituksen lentoon fiktiota lukemalla ja toisaalta tykkään lukea myös inspiroivista ja kiinnostavista asioista ihan tietoakin.
Lukulistalla odottaa ihan hurja määrä luettavaa, ja jo luetuista on kirja-arvioita tulossa tänne blogiin lähiaikoina enemmänkin. Ajattelin, että kirjat sopivat aiheena joulunalusaikaan, onhan kirja mitä mainioin lahjaideakin! Lokakuun Mitä Suomi lukee -listaus ilmestyi juuri, ja tästä innostuinkin nostelemaan esiin muutamia kirjoja. Mikä parasta, minulla on tarjota alekoodi, jolla saa Adlibriksen koko valikoimasta -10%, joten viikonloppuna on hyvää aikaa kirjahankinnoille, toivottavasti saatte näistä hyviä vinkkejä!
Myydyimpien listalla kotimaisen kaunokirjallisuuden ykkösenä on Ilkka Remeksen Kremlin nyrkki, kakkossijalla Sofi Oksasen Koirapuisto. Tässä kohtaa hävettää myöntää olevansa kirjallisuuden opiskelija, jolla on yleissivistyksessään paitsi Remeksen, niin myös Oksasen kokoinen aukko. Apua! Tämän lupaan kyllä paikata pikimmiten, vaikkakaan Oksasen aiheet eivät ole minua juurikaan puhutelleet.
Niin ikään kymppikärjestä löytyvät varmasti lukemisen arvoiset Olli Jalosen Merenpeitto ja Finlandia-ehdokkaanakin oleva Pajtim Statovcin Bolla. Veikkaanpa, että nämä neljä ovat suosittuja lahjakirjoja tänä jouluna.
Käännetyn kaunokirjallisuuden kärjessä on tuttuja nimiä; Nesbo, Lagercrantz ja Murakami. Tähän halusin nostaa kuitenkin itseäni kiinnostavat ja paljon kehutut Margaret Atwoodin Testamentit ja Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija.
Tietokirjojen puolelta löytyy yleensä mulle ne kiinnostavimmat kirjat. Tällä hetkellä myyntilistan kärjessä keikkuu Jari Tervon Loiri elämäkerta ja kakkosena jo pitkään listan kärkipäässä ollut Thomas Eriksonin Idiootit ympärilläni. Tämä on muuten itselläni parhaillaan luvussa, ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille! Omalla lukulistalla odottelee myös Hermo - Murharyhmän mies, joka vaikuttaa tosi kiinnostavalta. Niin ikään Keto kickstart - Keto reseptejä -kirja kiinnostaisi juuri nyt, kun olen tekemässä pientä ruokaremonttia. Nämäkin ihan loistavia lahjaideoita monenlaiselle lukijalle!
Lastenkirjojen puolelta on pakko mainita listan kärkipaikkaa pitävä Mauri Kunnaksen uutuus, Hurjan hauska unikirja - Kaikkien aikojen hauskin kirja nukkumaanmenon ihanuudesta ja kamaluudesta. Kuulostaisi aika sopivalta meikäläisellekin :) Kunnas-fanitusta olen tartuttanut, tai ainakin yrittänyt tartuttaa myös kummitytölleni. Häneen uppoaa kyllä mainiosti myös Tatun ja Patun huumori. Lasten ostetuimpien listalla kakkossijaa pitääkin Tatu ja Patu, kauhea Hirviö-hirviö ja muita outoja juttuja.
Pokkarilistalla on kaksi kiinnostavaa jo pitkään lukulistalla odottanutta kirjaa; Kuinka olla piittaamatta p*skaakaan (tämän kaltaiset elämäntaito-oppaat puhuttelee mua ihan erityisesti, hih) ja Hotakaisen Kimi Räikkönen. Kimi-kirjasta olen kuullut tosi paljon kehuja ja arvioiden mukaan kirja on hauska ja helppolukuinen. Tässäpä siis ehdoton lahjavinkki sellaiselle, joka ei ehkä kovin innokas ole ollut kirjaan tarttumaan, eikä ainakaan työmatkalle roudaile mukanaan paksuja opuksia. Minä keksin ainakin yhden sellaisen tyypin :)
Kiinnostaako sinua joku näistä? Vai suositteletko jotain listan ulkopuolelta?
Millainen olisi sinusta paras kirjalahja?
Tästä pääset kirjaostoksille Adlibrikselle!
Koodilla MARRAS10
saat viikonloppuna pe-su, 8.11.–10.11. välisenä aikana -10% alen
kaikista kirjoista, myös kurssi- ja digikirjoista.
Kiinnostaako sinua joku näistä? Vai suositteletko jotain listan ulkopuolelta?
Millainen olisi sinusta paras kirjalahja?
Tästä pääset kirjaostoksille Adlibrikselle!
Koodilla MARRAS10
saat viikonloppuna pe-su, 8.11.–10.11. välisenä aikana -10% alen
kaikista kirjoista, myös kurssi- ja digikirjoista.
Ihanaa viikonloppua kirjojen parissa!
*Postaus sisältää mainoslinkkejä*
Viikonlopun vinkit Hulluille päiville!
13 huhtikuuta 2018
Hullarit jatkuvat; vielä on edellisten päivien tarjouksista jotain jäljellä (esimerkiksi Hilfigerin ihanat tähtikorvikset!) ja vielä viikonloppuna tulee uusiakin ihastuksia myyntiin; tässäpä muutamia vinkkejä viikonlopun varalle! Ehkä koko Hullut Päivät -tuotteiden suloisin ilmestys on tämä lauantaina (klo7, be there!) myyntiin tuleva Snurk Banana Monkey -pussilakanasetti! Haluan!!
Lauantaina:
Dyson V6 rikkaimurin ottaisin heti avukseni jotta voisin heittää edellisellä rikkaimurillani vesilintua!
Adidas Originals collegemekko olisi ihan huippu jokapaikanvaate kesäksi.
Moroccanoilin shampoot ja hoitoaineet olisi nyt tarjouksessa, olen näitä nuuhkinut ihastuneena mutta en ole koskaan raaskinut ostaa, jokohan nyt?
Levi's T-paita olisi aika legendaarinen! Kuinka moni muuten on elänyt siihen aikaan kun odotetuin kampanja ever oli Levi's-kaupan t-paita farkkujen ostajalle kaupan päälle :) (Saman kuosinen gollegehuppari muuten tänään iltatärppinä klo 18!)
Tomsin Classic loafereita olen myös käynyt hypistelemässä moneen kertaan. Onko jollain näistä kokemusta, ovatko oikeasti hintansa väärti?
Ja tuo Comman kukkapusero! Ah, ihana kuosi ja niiin mun värit! <3
Riittää ihanuuksia vielä sunnuntaillekin!
Mies ei ehkä osaisi arvostaa tuota Only & Sons OnsMarco Funny Print donitsi t-paitaa, mutta jos sitten itselleni? :)
Mulla on vähän kammo kangasmaskeja kohtaan (ne näyttää pelottavalta naamassa), mutta kammon lieventämiseksi voisin kyllä kokeilla supersöpöä pandamaskia! Masque barin Pretty Animalz -kangasnaamiot ovat nimittäin sunnuntain alessa.
Brabantian Newlcon-poljinroskakori niin kovasti haluais mun kylppäriin.
Hullut päivät voikin laittaa sitten pakettiin sukeltamalla tuon ihanan Nike hupparin sisään :)
Ja hei, yks tärkeä vinkki kumppaneiden tarjouksista! Ihanassa Långvikissa, kesän majoituslahjakortti standard huone 100€/2hh ja majoituspakettiin kuuluu herkullinen buffet-aamiainen sekä vapaa pääsy kylpylään. Itse kävin tuolla viime vuonna minilomalla ja tulisi todella tarpeeseen nytkin! Vahva suositus Långvikille; upeat puitteet, taivaallista ruokaa ja rentoutumista poreissa, mitä sitä ihminen muuta tarvitsee :)
Ihanaa viikonloppua ja tehkäähän hyviä ostoksia!
*postaus sisältää mainoslinkkejä*
Torstain söpöt hullaritärpit
12 huhtikuuta 2018
Hullut päivät Stockmannilla jatkuvat ja tänään torstaitärpeiksi valikoitui ihanan söpöjä juttuja! Käy kurkkaamassa nämä värikoodatut tärpit jotka tulevat myyntiin tänään klo 7:
Aarikka Marja-korvikset
Tommy Hilfiger sneaker-sukat
Pieces PcEila-toppi
Nike W Zoom Winflo 4 -juoksukengät
Ted Baker London Mikki Camera Xbody laukku
Stelton EM77-termoskannu
Minua himottaisi ihan erityisesti tuo Ted Bakerin suloinen laukku kesäksi. Mistähän voisin palkita itseni tuollaisella? Ehkä kohta puoliksi valmiista kandityöstä?
*postaus sisältää mainoslinkkejä*
Voiko mikään korvata täydellistä?
14 tammikuuta 2018
Tiedätte varmasti sen tunteen kun olette löytäneet sen täydellisen kosmetiikkatuotteen, oikein sellaisen luottotuotteen, aarteen jota ilman ei voi tulla enää toimeen. Sen yhden tuotteen joka toimii aina ja siihen ei tarvitse ikinä menettää hermojaan. Jep, sitten tulee se päivä kun a) tuotteelle tehdään jotakin 'uudistuksia', jonka jälkeen se on kuin varjo entisestään tai b) tuote lopetetaan. Tämä karu lopettamisen kohtalo kohtasi nyt luottoeyelinerini.
Lumenen Natural Code eyeliner on ollut jo vuosia luottotuotteeni, enkä oikeastaan ole kartuttanut tussieyelinerkokemustani muista merkeistä, koska tämä on ollut vain niin täydellinen, että uusi samanlainen on tullut ostettua aina edellisen hyydyttyä. Nyt Natural Code on lopetettu ja tilalle Lumene on lanseerannut vegaanisen Nordic Girl! -sarjan. Tästä sarjasta ei eyelineria löydy. Turvaudunkin siis apuunne; vinkatkaa parhaat tai edes vähänkään kokeilemisen arvoiset pysyvät (mutta ei vedenkestävät) napakat tussimalliset eyelinerit, joista voisin löytää uuden rakkauden. En tiedä voiko mikään korvata tätä täydellisyyttä, mutta olen valmis kokeilemaan.
Tilanne on SOS, help me!
Uutta: Boozt Home
29 marraskuuta 2017
Tulin pikaisesti vinkkaamaan teillekin; huomasin juuri että Booztin valikoimasta löytyy nyt myös kodin sisustuksen tuotteita! Oma huomio kiinnittyi ensimmäisenä näihin aivan ihanan näköisiin Dirty Linen -pellavalakanoihin. Saas nähdä löytyykö tälläisiä pukinkontista tänä vuonna ;)
Home valikoimaan kuuluu merkeistä esimerkiksi Lexington, Marimekko, Odd Molly home, Bloomingville ja ihanuuksia on kaupassa laaja valikoima. Parhaillaan myös osa tuotteista on -30% alessa. Kannattaa käydä tsekkaamassa! Mun lahjahankinnat ainakin helpottui just kummasti :) Saattaa olla että itsellekin löytyi jotain siinä sivussa...
*Postaus sisältää mainoslinkkejä*
Joululahjaideoita Ellokselta
21 marraskuuta 2016
Olen ollut viime aikoina yllättynyt miten paljon kaikkea kivaa Elloksen valikoimaan nykyään kuuluu. Kaikki tuotekategoriat ovat laajentuneet kiinnostavilla merkeillä ja ajankohtaisilla tuotteilla. Jos ei Ellos ollut ennen se ihan ykkönen shoppailupaikka, niin nykyisin se kyllä on!
Keräsin kollaaseihin hieman joululahjaideoita niin naiselle, miehelle kuin kotiinkin. Tänä vuonna tulen tilaamaan Ellokselta ison osan lahjoista ja ompa listalla muutamakin sellainen tuote jonka ihan tosissaan omaan joululahjalistaanikin kirjoitan, ainakin tuo Hugo Bossin The Scent on pakko saada :) Tiesittekös muuten että Elloksella tosiaan saa nykyään tuoksuja ja laajasti muutakin kosmetiikkaa, näppärää.
Hugo Boss The Scent for her // TIGER OF SWEDEN Ortisei-laukku // Sony kuulokkeet // TIGI Blonde Therapy -lahjapakkaus // WHYRED Wiley-kaulaliina //
Pyjamahousut puuvillatrikoota // Ralph Lauren aurinkolasit // MAYBELLINE Rock Nudes Palette // ESPRIT SHOES Stella-kangastossut //
AMERICAN TOURISTER Marvel Comic Spinner laukku // HENRI LLOYD Kier-pipo // Happy Socks bokserit // OAKLEY Kickback-aurinkolasit //
Hugo Boss The Scent // TRIWA Sort Of Black Chrono kello // Grebbestad-kylpytakki // PHILIPS Bluetooth-kaiutin //
BEURER HK Comfort -lämpötyyny // GANT HOME kylpypyyhe // Marmorinen tapas-tarjotin // BOSCH Espresso-/kahviautomaatti //
ODD MOLLY HOME Lovely Knit -tyynynpäällinen // ORAL-B sähköhammasharja // Candice-pussilakanasetti pellavaa // HIMLA Josef torkkupeitto //
Jokos siellä on joulupukille kirjoitettu ja/tai omat lahjat suunniteltu?
Löytyikö näistä mitään kivaa sinulle?
*postaus sisältää mainoslinkkejä*
Maailman helpoin kuvakollaasi, päivitetty ohje
06 lokakuuta 2016
Olen tehnyt blogiin neljä vuotta sitten yksinkertaisen ohjeen helpon kuvakollaasin tekemiseen ja tuo postaus onkin ollut kautta aikain yksi blogin luetuimpia postauksia. Olen hyvin pitkään luvannut tehdä ohjeesta päivitetyn version, koska itse editori ja sen ulkoasu ovat vähän muuttuneet vuosien saatossa. Valitettavasti tämän lupaukseni lunastamiseen on mennyt ihan luvattoman pitkä aika, pahoittelut siitä. Nyt vihdoin ehdin tekemään päivitetyn ohjeen, olkaa hyvät! Tällä ohjeella jokainen osaa varmasti tehdä kuvakollaasin vaikka ei olisi koskaan aiemmin sellaista tehnyt.
Klikkaa osoitteeseen www.picmonkey.com
Mitään rekisteröitymistä tai lataamista ei tarvita. Pääset suoraan tekemään kollaasia. Picmonkey on tosi helppokäyttöinen nettisivu kuvien muokkaamiseen, pienten suunnitelmien ja kollaasien tekemiseen. Perustoiminnot pitäisi olla helposti löydettävissä, vaikka sivuston ulkoasu hieman muuttuukin, jopa viikottain, parhaillaankin etusivulla taitaa tervehtiä jokin halloweentyyppi.
Tehdäksesi kollaasin valitse yläpalkista Collage.
Aloitussivulta pääset valitsemaan haluamasi kuvat kollaasiin.
Jos haluat esimerkiksi tuoda kollaasin kuvat omalta tietokoneeltasi, valitse add images kohdasta my computer. Jos käytät omia kuviasi, alemmasta alasvetovalikosta tulee olla valittuna your own, voit kuitenkin valita myös omien kuvien sijaan samples, jos haluat käyttää ohjelman valmiita kuvia, vaikkapa aluksi testataksesi kollaasin tekemistä :) (Ohjelma saattaa heittää mallikuvat myös oletuksena ensin ruutuun. Clear all tyhjentää kollaasin) Valitsemasi kuvat ilmestyvät valikon alapuolelle.
Kollaasi on oletusarvoisesti yleensä kolmepaikkainen. Valitsemalla sivupalkista layouts pääset vaihtamaan kollaasin muotoa vastaamaan tarvitsemiasi kuvapaikkoja. Valittuasi kollaasin layoutin palaa takaisin ensimmäiseen, images kohtaan ja raahaa hiirellä kuvat haluamiisi soluihin.
Voit hieman liikuttaa kuvia solujen sisällä hiirellä vetämällä, samoin voit muokata kuvasolujen kokoa hiirellä vetämällä kuvien rajakohdasta. Kuvan tai kokonaisen kuvasolun voit poistaa kunkin kuvan oikean yläkulman raksista. Voit myös raahata kollaasiin lisää kuvia; ohjelma tarjoaa mahdollisia paikkoja kun vedät uutta kuvaa listastasi kollaasin päälle. Näin sinun ei tarvitse aloittaa alusta vaikka päättäisitkin tehdä useamman kuvan kollaasin (tai pienemmän) kuin millaisen layoutin aluksi valitsit. Kollaasin muotoa voi toki vaihtaa keskenkin suunnittelun palaamalla layouts kohtaan, vaihtamalla muodon ja järkkäilemällä sitten kuvat uusiksi soluihin.
Voit muuttaa kollaasin kokoa ja muotoa joko alapalkista kirjoittamalla halutun koon tai venyttää kollaasia hiirellä pysty- tai vaakasuunnassa reunasta vetämällä. Lukosta saat lukittua mittasuhteet mikäli teet koon määrityksen numeroin.
Sitten enää hienosäätöä! Swatches kohdasta voit raahata kuvasoluun erilaisia teemojen mukaisia "taustapapereita". Kätevää, jos esimerkiksi haluat lisätä myöhemmin johonkin kuvasoluun tekstiä tai muita elementtejä, näitä voit käyttää taustoina.
Background kohdasta muokataan kollaasin tausta.
Spacing - solujen välistys, välistyksen voi poistaa kokonaankin
Corner rounding - kuvasolujen kulmien pyöristys
Color - taustan väri. Klikkaa mieleinen väri paletista, pipetillä voit napata mieleisen sävyn kollaasin kuvasta. Transparent background tekee taustasta läpinäkyvän.
Sitten varmistetaan että kollaasi todellakin on valmis ja napsautetaan yläpalkista SAVE. Valitaan avautuvalla sivulla tiedostolle nimi ja kuinka hyvälaatuisena kuva tallennetaan Roger - Pierce - Sean. Kuvan kokoakin voi vielä muokata tässä vaiheessa. Tallennus tekee kollaasista yhden .jpg/.png-kuvan, jonka jälkeen kollaasin tai sen kuvasolujen sisällön muokkaaminen ei enää onnistu.
Näin on kollaasi valmis!
Halutessasi voit muokata kollaasia vielä tavallisen kuvan tapaan palaamalla tallennuksen jälkeen Picmonkeyn etusivulle ja avaamalla kuva edit-kohdasta. Editorilla voit lisätä esimerkiksi tekstiä, kuvia tai muita tehosteita kuvaan. Tästä kuvankäsittelyn osuudesta lupaan kuitenkin tehdä vielä oman postauksensa :)
Kertokaahan, onnistuiko kollaasi näillä ohjeilla? Vai jäikö jokin hämäräksi?
Sitten ei muuta kuin kollaasien tekoon!
Kivaa loppuviikkoa! :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


































