Kesän parhaat
09 syyskuuta 2012
Alan ehkä pikkuhiljaa myöntyä siihen että tämä kesä on muuttumassa vääjäämättä syksyksi. Ainakin iltaisin koulun jälkeen on ollut hemmetin kylmä odotella bussia pysäkillä. Pipoja ja hanskoja saisi tosissaan rueta kaivelemaan esille varaston kätköistä.
Nyt onkin ehkä aika muistella mitä kaikkea kivaa kesän aikana on tapahtunut.
Nyt onkin ehkä aika muistella mitä kaikkea kivaa kesän aikana on tapahtunut.
Kesäkuussa
Vierailin parhaimman ystäväni luona Helsingissä. Oli ihan superkiva viikko.
Ostin elämäni ensimmäiset oikeat lenkkarit.
Vietettiin ihanan pikkusiskon lakkiaisia.
Minusta tuli tennarityttö.
Heinäkuussa
Mansikka kukki parvekkeella.
Sain lahjaksi ihanat tähtikorut.
Matkasimme tyttöjen reissulle Tuuriin.
Söin ja pakastin mansikoita.
Elokuussa
Tapasin eka kertaa perheen pikkuisimman jäsenen.
Tein suursiivousprojektia.
Ja ihailin ja esittelin valmiita huoneita muutosprojektin jäljiltä.
Aloitin aikuislukion.
Kaikenlaista kivaahan tähän on mahtunut. Ihan hymyilytti penkoa noita kuvakansioita vaikka tuntui että kesä hujahti ohi ihan huomaamatta eikä siitä ehtinyt yhtään nauttia. Tänään olin viikon jälkeen pitkästä aikaa töissä ja töistä lähtiessä napsui rakeita taivaan täydeltä! Pakko kai se siis on rueta pakkaamaan sateenvarjo koulureppuun ja hyväksyä että syksy on tullut. Lähiaikoina saan ainakin keskittyä kouluun ihan sataprosenttisesti, sillä seuraavaa työvuoroa ei ole tiedossa ollenkaan. Nyt vaan keksimään vielä kivempia juttuja syyskuuksi!
Mitkä oli sun kesän kohokohtia?
Meillä sitä kaikki on suurta
08 syyskuuta 2012
No ainakin maha ja persus on tätä menoa!
Noin niinkun eilisen postauksen 35:n päivittäisen kosmetiikkatuotteen jatkona malliksi teille vähän jätskiannoksen kokoa... Ja ihan yksin söin.
Vaniljajätskiä, banaania, vaahterasiirappia. Nam.
Ja kyseessähän on siis syvä Teema-lautanen, isoin koko.
Oliskohan taas vähän vähempikin riittänyt...?
Päivän kosmetiikka listattuna
07 syyskuuta 2012
Oletko tullut ajatelleeksi kuinka montaa kosmetiikkatuotetta käytät päivittäin? Oletko laskenut? Minäpä olen!
Oikeastaan tämän listausidean alkuperäinen keksijä on ihana Sanni, jonka taannoisesta jutusta sain idean listata ja laskea itsekin päivän mittaan käyttämäni kosmetiikan. Vapaapäivinä en meikkaa, ja tyyliin kauppaan voin helposti lähteä ilman meikkiäkin. Toki muuta kosmetiikkaa vapaapäivinäkin on käytössä. Hiuksillekin yritän antaa lepopäiviä aina kun se on mahdollista. Tarkkaan kun kuitenkin listasin kaiken ihan normipäivän aikana käyttämäni, jokaikisen putelin ja purkin, listasta tulikin melkoinen luettelo. Päätin listata ihan normipäivän kosmetiikan, päivän jolloin olen töissä tai koulussa tai molemmissa. Joitakin tuotteita tulee käytettyä päivän mittaan useita kertoja, mutta lasken yhteissummaan vain kuinka montaa tuotetta peruspäivänä käytän. Tähän peruspäivään eivät sisälly harvemmin käytettävät tuotteet kuten kuorinnat ja naamiot jne.
Tästä lähtee, mun päivä:
Oikeastaan tämän listausidean alkuperäinen keksijä on ihana Sanni, jonka taannoisesta jutusta sain idean listata ja laskea itsekin päivän mittaan käyttämäni kosmetiikan. Vapaapäivinä en meikkaa, ja tyyliin kauppaan voin helposti lähteä ilman meikkiäkin. Toki muuta kosmetiikkaa vapaapäivinäkin on käytössä. Hiuksillekin yritän antaa lepopäiviä aina kun se on mahdollista. Tarkkaan kun kuitenkin listasin kaiken ihan normipäivän aikana käyttämäni, jokaikisen putelin ja purkin, listasta tulikin melkoinen luettelo. Päätin listata ihan normipäivän kosmetiikan, päivän jolloin olen töissä tai koulussa tai molemmissa. Joitakin tuotteita tulee käytettyä päivän mittaan useita kertoja, mutta lasken yhteissummaan vain kuinka montaa tuotetta peruspäivänä käytän. Tähän peruspäivään eivät sisälly harvemmin käytettävät tuotteet kuten kuorinnat ja naamiot jne.
Tästä lähtee, mun päivä:
Aamu alkaa hampaittenpesulla.
1. Pepsodent xylitol
Kasvot pesen aamuisin vain vedellä. Kosteutukseen sitten
2. Goshin Bye bye dry skin
3. Biothermin Age fitness silmänympäryksille
4. Pretty perfect eye roll-onia sipaisu silmäpusseille
Meikkipohjaksi
5. Estee Lauderin Double Wear concealer
6. Lumenen mineraalimeikkivoide
7. Urban Decayn Primer Potion luomille
Ennen ripsien taivutusta sipaisu puuteria luomille.
8. Nivea Ideal finish
Silmämeikkiin
9. MaxFactor 2000 calorie waterproof
10. Lumene Natural Code tussirajaus
11. Avonin Glimmerstick eyeliner alaluomen rajaukseen
Esimerkkipäivän luomiväreinä
12. Inglot P441
13. Inglot P439
14. Inglot P420
15. dödönä Adidas Fruity rhythm
16. tuoksuna Jeanne Lanvin
Tukka ponnarille
17. Klippoteketin kuivashampoo
18. Klippoteketin lakka
Ja sitten töihin!
Päivän mittaan kuiviin käsiin
19. LCN Bananarama käsivoide
20. LCN hand cream (näitä näytteitä pyörii kasseissa moniakin tuoksuja)
Päivän aikaan en naamaani juuri koskaan fiksaile, mutta illalla sitten ekana kotiin tullessa meikit pois.
21. Maybelline vedenkestävän meikin puhdistusaine
22. Bio richin meikinpoistovaahto kasvojen pesuun
Hiuksia pesen vuorokerroin tavallisilla tuotteilla, vuoroin hopeatuotteilla vaaleiden raitojen vuoksi. Tässä oli vuorossa hopeapäivä.
23. Klippoteket hopea shampoo
24. Kilppoteket hopea hoitoaine
25. suihkusaippuana Rexona Fruit explosion
Yöksi kasvoille
26. Acon hoitovoide
(silmänympärysvoide olikin laskettu jo aamun tuotteissa)
27. Vartalon iholle I love... sarjan mango & papaya vartalovoi
Suihkun jälkeen hiuksiin
28. Bonacure Moisture kick
29. Latvoihin tippa Paul Mitchellin Super Skinny Serumia
30. Tyveen Seven professionalin Boost up
Nukkumaan mennessä jalkoihin
31. Schollin kantapäiden hoitopuikkoa
32. LCN Chapped skin balm
Ja tätä kirjoittaessani tajusin että aika oleellisia mutta päivän aikana niin rutiininomaisesti käytettäviä juttuja vielä listasta puuttuu, eli:
33. Rainbow original huulivoide
34. Käsisaippua
35. Käsidesi (töissä)
Huhhuh! Melkoinen litania! En kyllä arvannut että näitä näin paljon tulisi. Ja tässä oli tosiaan vaan ne perusjutut... Kuorinnat, naamiot ja tukkatuotteistakin tulisi jonkin verran lisää jos esim. tukan laittaisi auki, johon tarvitaan eri tuotteita kuin ponnarille sipaisuun... Mutta että ainakin 35 purkkia! Tulisikohan vähemmälläkin toimeen? Miksi sitten koko ajan himoitsen lisää? En oikein itekään tiedä mitä tästä määrästä pitäisi ajatella?? Tää oli kyllä mielenkiintoista...
Listatkaapa omanne jos uskallatte!
Silkkaa masokismia
Koulussa joka toinen vieressä istuja pärskii ja yskii. Linja-autossa räkä lentää. Töissäkin flunssa on aloittanut kiertämisen. Nyt ei passaisi kipeäksi tulla, koulusta kun ei juuri pois voisi olla. Nyt on aika ottaa kovat keinot käyttöön.
Vitavoimat esiin ja käyttöön taas ja d-vitamiinitkin on haettava. Sarvikuonon ennakoiva käyttökään ei varmasti olisi pahasta. Kun vaan jaksais ja viitsis...
Jos ette ole vielä tutustuneet Vitavoimaan, niin suosittelen. Takaan että kyseessä on yrjöttävimmän makuinen tabletti jonka ikinä olette suuhunne laittaneet. Mua tunnettuna tarkkanenänä ällöttää jo toi haju kun kaapissa on avattu Vitavoima-paketti ja sen lemu kantautuu nenään kun keittiöön astuu. Yääääk!
Sanokoot heti hep joka pystyy tuon nielemään ilman että potkaisee takasinpäin!
Onko teillä mitään hyväksihavaittuja flunssan ehkäisy- tai taltutuskeinoja?
Tossukat
05 syyskuuta 2012
Eilen oli vähän luppoaikaa kaupungilla pyörimiseen ennen kiropraktikolle menoa ja löysin yllättäen itseni Henkkamaukan alehyllyn kimpusta. Mutta voi mitkä söpöläiset siellä mua odotteli!
Söpöt, ihanan pehmoiset kotitossukat!
Näppärät vetää jalkaan vaikka illalla kun on juuri rasvannut jalat niin ei tarvitse rasvata lattioita kävellessään.
Pohjissa on jarrut, joten näillä narskuttelu kuuluu varmasti alakertaankin, sorry vaan alakerran mummo! Melkoisen kiva kolmen euron ostos sanoisin!
Olipa kuulkaa mahtava käväistä herra kiropraktikon käsittelyssä eilen pitkästä aikaa! Olin viimeksi käynyt käsittelyssä huhtikuussa ja sen todella huomasi. Myös kiropraktikon "oijoi, voi voi, ohoh" jne kommenteista päätellen käyntien väli olisi voinut olla vaikka lyhyempikin. Mutta ei auta, kun ei ole rahaa, niin on pakko kärsiä :( Nyt on muutama kerta pakko käydä käsiteltävänä että saan rintarankaa sen verran auki että henki kulkisi edes jotenkin, ja on pakko ryhdistäytyä omien venyttelyidenkin suhteen. Päivät tuntuu menevän nyt vähän lölleröidessä kun tälläkään viikolla ei ole töitä kuin vasta lauantaina ja ainoastaan iltaisin täytyy mennä kouluun. Ryhtiliikettä kaivataan täällä!
Tämän päivän osalta on jo sentään pyykit koneessa ja vielä ennen kouluunlähtöä menen kirpparille tyhjentämään pöydän ja sitten odotellaan vielä huomiseen viiden viikon mahtavaa saldoa! :)
Laiskan kokin pastaherkku
04 syyskuuta 2012
Katselin viime viikolla Sofian herkullista pasta-annosta vesi kielellä ja tekaisinkin siitä sunnuntaina oman version. Jos Sofia versioi Carbonaraa karsitussa muodossa, niin tästä minun tekeleestäni tuli kyllä todellista arkipöperöä, mutta älkää antako ulkonäön hämätä, maku vie kerrassaan kielen mennessään :P
Tarvitset:
Spagettia, minä käytin tummaa raketti spagettia
Sipulikuutioita, pakaste
Pekonia
Herkkusieniä, säilyke
Kermaa
Tomaattisosetta (avatun purkin jämät)
Valkosipulia, pippuria, suolaa
Kuullota sipulit, lisää silputtu pekoni ja herkkusienet. Lisää kerma ja tomaattisose ja mausta. Lisää keitetty spagetti joukkoon. Käyttää voi toki tuoreitakin raaka-aineita, minä pujahdin sieltä mistä aita oli matalin.
Itse tykkään aina sekoittaa kastikkeen pastaan jolloin annostelu esim. evääksi töihin on helpompaa. Ulkonäköhän tuosta vähän kärsii mutta oikein herkkua tämäkin oli!
Tuotekuvat lainattu valmistajien sivuilta.
Twin Peaks -intoilua
Eilen osui Miian blogin kommenttiboksissa silmiini järisyttävä tieto joka oli multa kokonaan päässyt menemään ohi silmien ja korvien!
Voice alkoi lauantaina esittää Twin Peaksia!!
Ensimmäinen jaksohan jäi tietty näkemättä kun tämän nyt vasta hokasin, mutta ei hätää, uusintana eka jakson voi katsella vielä torstaina. Olen jo aiemminkin täällä kertonut miten Twin Peaks on ollut yksi mun alltime favourite sarjoja ja se pitää aina katsoa kun siihen on mahdollisuus. Viime katselukerrasta onkin vierähtänyt taas aikaa. Ihanaa, nyt sitä taas saa! :)
Tämä on kyllä niin iloinen asia, että tämän kunniaksi on jo melkein pakko hakea kirsikoita kaupasta ja tehdä tämä piirakka josta aiemmin täälläkin intoilin!
Miian tiedänkin olevan ihka aito Twin peaks -fanittaja, mutta löytyykö muitakin?
Twin Peaks lauantaisin Voicella klo. 22.00
(uusinnat torstaisin)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



































