29 elokuuta 2013

Venyttelyohjeita

Lähettänyt Tiia / Littlebigthings klo 7.00
Kuva: We<3it

Kävin eilen pitkästä aikaa kiropraktikolla, voi onni ja autuus miten olotila helpottikaan! Hengittäminen on heti helpompaa ja kävelykään ei satu enää niin paljon. Perussetin eli niskan ja selän virheasentojen lisäksi olen onnistunut jumittamaan niin lonkankoukistajat, reidet kuin pakaralihaksetkin aivan tukkoon. Liikkuvuus onkin kyllä ollut mallia rautakanki viime aikoina. 

Venytellä pitäisi juu... Kunhan siihen olisi aikaa, intoa ja jaksamista. Nyt jos jollakulla on taskussaan joku mahtava linkkivinkki tai muuta hyvää tietämystä hyviin venytyksiin joista voisin innostua kuulisin mielelläni! Onko sulla joku oma lempparivenytys? Vai venytteletkö lainkaan?

Helpot, nopeat ja mukavat venytykset siis haussa koko kropalle ja sen laiskalle ja kiireiselle omistajalle! Myös vinkit siitä, miten itsensä saisi motivoitua säännölliseen venyttelyyn otetaan ilolla vastaan!



11 kommenttia:

Jonna H. kirjoitti...

En venyttele lainkaan ja nolattaa tunnustaa! Itselläni tuli keväällä järkky lihasjumi oikealle puolen niskaa/selkää, en saanut nukuttua öitä ja kipulääkkeetkään ei auttaneet, mutta sitten minu eräs lääkärittu, joka on opiskellut akupunktio ehdotti, että jos kokeiltaisiin. Arvaa auttoiko? No auttoi, eikä ole sen jälkeen ollut jumissa. Lähettelin varmaan 10 kiitos-viestiä perään, sillä sen verran kamala kuukausi oli takana.

Janet kirjoitti...

Hyvät venytelyohjeet kelpais tännekin. Mä olen kans niin laiska venyttelija ja sen kyllä tuntee. Niskat koko ajan jumissa ja sitä kautta sit koko kroppa. Miten sitä onkin niin laiska, ettei saa edes niskoja venyteltyä. Hyi minua!

Lady of The Mess kirjoitti...

Kiitos - niitä venyttelyohjeita kaipailtaisiin täälläkin; mielellään sellaisia, että voi tehdä melkein missä tahansa, nopeasti ja vaivattomasti:)

IMAGE black and white kirjoitti...

Mä venyttelen pari kertaa viikossa: tanssitunnilla ja sitten kerta viikkoon ihan kunnolla, yleensä jonkun leffan aikana.
Ja kyllä huomaa, jos en ole venytellyt. Voi luoja, että olen kankea. :D

Miiiaa kirjoitti...

Kävin pitkään astangajoogassa ja nyt se on jäänyt vähemmälle ja sen kyllä huomaa. Olin todella jäykkä, kun aloitin astangan ja kesti pitkään ennekuin aloin notkistumaan ja nyt sen oikein huomaa, kun en ole pitkään aikaan tehnyt, että alan taas jäykistyä. Suosittelen lämpimästä joogaamista ja itse olen myös testaillut foam rolleria, jonka pitäis auttaa avaamaan paikkoja. Eli se on sellainen rulla, jonka päällä pyöritään. Googlesta löytyy lisää tietoa ja ohjeita.

Annukka kirjoitti...

Katoin kuvasta, että jestast, mutta onpas se LittleB notkea :D.

Tämä rautakanki täällä venyttelee joka ilta olohuoneen lattialla samalla, kun katsoo telkkaria. Menee siinä sivussa melkein kuin itsestään, kun siihen on tottunut. Ja aamulla venyttelen ja kierrän selkää puolelta toiselle aina ennenku nousen sängystä. Eron kyllä huomaa siihen, jos vaan ponkasee venyttelemättä pystyyn. Olo on kuin tönkkösuolatulla muikulla, jos tulee kiire ja venytykset jää väliin :).
Ei se niin vaikeeta oo. Sen kun ottaa tavaksi vaan, niin se on siinä. Vähäkin on kumminkin tyhjää parempi.

Milma kirjoitti...

Mä venyttelen nykyään joka päivä niskan, selän ja jalat. Mun fyssari kertoi mulle taanoin että mulla oli joka jalkapohjien lihakset jumissa ja noi mainitsemasi reidet, koukistajat ja pakarat ja kireät ne on vieläkin mutta ahkera venyttely on auttanut ja poistanut kivut.

Kovin huono mä olen neuvomaan noita venytyksiä ja lisäksi ne saattaa olla melkolailla yksilöllisiä asioita mikä toimii. Muhun ei esim toiminut lähes mikään mitä fyssari ekana ehdotti vaan piti miettiä ja kokeilla montaa eri venytystä ennen kuin oikeat löytyi. Pääasiana silti kai se että venyttelee joka päivä ja yksi venytys sen 30 s. Jos tekee vaikka kymmenenkin venytystä niin ei se ole pitkä aika ollenkaan ;) Ja joo mä tiedän, ei mullakaan ennen ollut aikaa :D mutta kun aloin vaan tekemään ja huomasin miten ne auttaa niin sitä aikaakin alkoi löytymään ja oikeasti kun toi ei ole aika eikä mikään. Samoin nopeita pikku venytyksiä voi tehdä ihan vaikka työnlomassa tai missä vaan.

~LOVE~ kirjoitti...

hihiihHHEHEHHAahhahahah! Mä repesin ihan täysillä, kun luin otsikon ja sit näin kuvan alla!! Anna ku mä yritän venyä tuohon asentoon niin rikon kaikki raajat ;))

Kivaa iltaa.

ppsstt.. http://lloveyourselff.casablogit.fi/lue/2013/08/arvonta-habitare

littleB kirjoitti...

Jonna H: Mäkin oon jonkun kerran käynyt akupunktiossa ja se kyllä rentoutti. Nykyisin toi kiropraktikko kikkoineen on mun ehdoton suosikki kun avun saa yhdestä kerrasta.

Janet: No niimpä! Tietää et varmasti helpottais niskakipuja ja päänsärkyjä, mutta ei vaan tuu venyteltyä :/

Lady of the mess: Nimenomaan, jotain helppoa ja tehokasta on etsinnässsä jonka voi tehdä missä vaan :)

Image: Hyvä, reipas sinä! Kumpa saisi itellekin venyttelystä tollasen rutiinin!

Miiiaa: Minäpäs het googlaan tuon foam rollerin! Kiitti vinkistä, kuulostaa mielenkiintoselta!

Annukka: Heheh, kuva saattaa ehkä vähän hämätä :D Ja ihan totta, vähäkin olisi tyhjää parempi, tämä pitää pitää mielessä! :)

Milma: Reipas sinä! Sekin on kyllä totta, että kun huomaisi sen avun mikä siitä tulisi, niin se varmasti motivoisi venyttelemään.

LOVE: Hahah :D Joo mäkin tanssin balettia mut ei se ihan samalta näytä kun tossa kuvassa :D :D
Ihanata iltaa sinnekin, tuun vilkaseen arvontaa! :)


Ansku kirjoitti...

Hei mahtavaa löytää suunnilleen samaa ikäluokkaa olevan blogi ja huomata, että ihan samoja vaivoja sitä on muillakin :D terkuin niska-hartia-vaivainen

littleB kirjoitti...

No hei, ihan mahtavaa että löysit, niin minäkin löysin sun blogiin! :)

Lähetä kommentti

Kommentteja! Kiitos nam! :)

 

Littlebigthings Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review